středa 22. února 2017

Knižní úlovky - leden 2017

Všichni se po Vánocích dušovali, jak se od Nového roku budou krotit v nakupování knih. A co jsem se zatím po knižní blogosféře rozhlížela, málokdo v tom byl úspěšný. 😃 A víte co? Já úspěšná byla! Do sbírky mi totiž přibyly pouhé tři knížky. Dvě z toho jsem už před nějakou dobou četla a zalíbily se mi natolik, že jsem je chtěla mít doma. Ta třetí byla z výprodeje. Kromě nich se v článku dočtete ještě o těch, které jsem si v lednu přinesla z knihovny. A aby se to nepletlo, byly to také jen tři. Dohromady tedy šest kousků, ale jeden zajímavější než druhý. Jen se přesvědčte sami. 😊

NÁKUPY

Na začátku roku jsem zjistila zajímavou věc. Hodnocení 60 - 79 % procent na Databázi knih je pro mě nových 90 - 100 %. 😊 Několikrát se mi totiž už potvrdilo, že právě mezi těmihle knihami jsem našla tituly přesně pro mě. Ne příliš chválená Planina je toho jasným důkazem. Četla jsem ji v lednu a tahle severská lahůdka mě přesvědčila, že povedený horor může být i v knižní podobě. To samé Kečupová mračna (recenze ZDE), která také nepatří mezi ty nejvíce chválené Young Adult. Za mě je to naopak emotivní příběh z reálného života. Přečetla jsem ho během jednoho dne. 

ANOTACE: Planina                                                                          ANOTACE: Kečupová mračna


A teď přichází na řadu knížka, kvůli které jsem vlastně uskutečňovala objednávku. Mysterium Tremendum má být přepisem knihy Sebastiana Rainera. Tu autor svázal do kůže odřezané z vlastních boků. Potom spáchal sebevraždu. Vydání tohoto díla doprovázela marketingová kampaň, která se u nás v Česku jen tak nevidí. Tím spíše u domácího titulu. Vznikl tak nejenom knižní soundtrack, ale také filmový dokument o Rainerově záhadné smrti. Přes nápaditost a tajemno obestírající tuto knihu, se projekt nesetkal s přílišným úspěchem a MT se dostalo do výprodejů. A jelikož jsem ho měla v hledáčku už nějakou dobu, nebylo po výrazné slevě nad čím přemýšlet. Navíc mě vážně zajímavá, proč má tak rozporuplná hodnocení. A znovu se nabízí otázka. Kdyby knížka přišla ze zahraniční, dopadla by také takhle? (Pozn.: Desky knihy jsou z části plastické, jako by byly doopravdy obaleny kůži. Vzhledově je knížka krásným okultním kouskem.)

ANOTACE: Mysterium Tremendum


KNIHOVNA

Ani výpůjčky z knihovny se mi tentokrát nenahromadily. Projela jsem poličky s novými knihami a ulovila tyhle tři kousky. Dám ti slunce jsem už měla na vánočním seznamu, který jsme si s Chensie před koncem roku vyměnily. Jak ale víte, nakonec jsem dostala Moje srdce a jiné černé díry. Slunce mě ale lákalo, takže když jsem měla možnost si ho vypůjčit, sáhla jsem po něm. Potřebovala jsem trochu odpočinkové romantiky a popravdě od knížky příliš nečekala. Jak moc jsem ale byla překvapená! Tahle Young Adultka si mě získala tak moc, že jsem si hned zarezervovala autorčinu další knížku; a to Nebe je všude.

Šok z pádu byla další knížka na vánočním seznamu. Pojednává o chlapci, který po smrti svého bratra onemocní schizofrenií. A přestože tu půjde o zpracování samých vážných témat, podle anotace by si měl hlavní hrdina dokázat udržet určitý nadhled i přes veškeré problémy, které musí řešit. Zatím jsem do knížky jenom nakoukla, ale musím říct, že mě hned chytla. Autor má zkušenosti z oblasti psychických poruch a pracoval s pacienty trpící schizofrenií, což by mělo být na příběhu znát. A na to se hodně těším.



Posledním přírůstkem je útlá knížka od českého autora. Pálenka (Prózy z Banátu) je kvalitně napsaný soubor povídek, který ale s největší pravděpodobností nepřečtete na jeden zátah. Jde přesně o ten typ četby, ve které nejde o děj, ale o pocity protkané každou větou. A mnoho z vás si po jejím otevření určitě vyhledá, cože je to vlastně ten Banát. A možná díky Pálence objeví nové místo na Zemi. 😊



Jaký byl váš leden? Krotili jste se, nebo jste se po vánočních svátcích pořádně rozšoupli? Určitě dejte vědět, co jste si pořídili a jestli jsem vás na nějakou z uváděných knížek nalákala. 😊



Štítky

Academia (7) Advent-Orion (1) Agave (1) Akcent Třebíč (1) Albatros (22) Alfedus s. r. o. (1) Alpress (6) Apsida (1) Argo (16) Artur (1) Atlantis (1) B4U Publishing (1) Baronet (79) BBart (40) Belami (2) Beletris (1) Beta Dobrovský (6) Bez vydavatele (1) Blok (1) Brána (3) Brokilon (31) cizojazyčné (12) Columbus (5) CooBoo (39) CPress (3) CZ books (2) Čas (2) Československý spisovatel (6) Daranus (1) Dauphin (1) Dilia (1) Dokořán (3) Domino (38) Dybbuk (2) Egmont (16) ELA (1) Epocha (20) Eroika (4) Fantom Print (5) Férie (1) Finidr s. r. o. (1) Fortuna Libri (27) Fragment (38) Galatea (2) Grada (6) Harlequin (1) Hejkal (3) Herrmann & synové (1) Host (19) Ikar (50) Jiří Šandera (2) Jota (60) Junior (1) Karmelitánské nakladatelství (1) Klika (10) Klub Juliuse Verna (2) Kniha Zlín (8) Knižní klub (64) Krigl (1) Labyrint (2) Leda (9) Levné knihy (9) Lucka Bohemia (2) Mediaplex s.r.o. (1) Metafora (14) Mladá fronta (13) Moba (11) Motto (22) Nakladatelství Besední pořady (1) Nakladatelství Lidové noviny (NLN) (2) nakladatelství Mht (2) nakladatelství Věra Nosková (1) NAVA (3) Netopejr (4) Noxi (4) Odeon (24) Omega (8) One Woman Press (2) Paseka (8) Petrklíč (2) Pistorius & Olšanská (7) Plejáda (1) PM vydavatelství (1) Práce (3) Premiéra (1) Rebo (1) Rozmluvy (5) Slovart (22) Slovart - Brio (8) Smart Press (1) SNDK - Státní nakladatelství dětské knihy (3) Státní pedagogické nakladatelství (1) Straky na vrbě (1) Sursum (1) Svojtka & Co. (2) Synergie (2) Tatran (3) TeMi CZ (1) Tribun EU (2) Triton (9) Trnka (1) Universum (1) van ASPEN (3) Větrné mlýny (4) Víkend (3) Volvox Globator (3) Vyšehrad (1) XYZ (35) Yoli (34) Zoner Press (2)