Knižní úlovky - leden 2017

Všichni se po Vánocích dušovali, jak se od Nového roku budou krotit v nakupování knih. A co jsem se zatím po knižní blogosféře rozhlížela, málokdo v tom byl úspěšný. 😃 A víte co? Já úspěšná byla! Do sbírky mi totiž přibyly pouhé tři knížky. Dvě z toho jsem už před nějakou dobou četla a zalíbily se mi natolik, že jsem je chtěla mít doma. Ta třetí byla z výprodeje. Kromě nich se v článku dočtete ještě o těch, které jsem si v lednu přinesla z knihovny. A aby se to nepletlo, byly to také jen tři. Dohromady tedy šest kousků, ale jeden zajímavější než druhý. Jen se přesvědčte sami. 😊

NÁKUPY

Na začátku roku jsem zjistila zajímavou věc. Hodnocení 60 - 79 % procent na Databázi knih je pro mě nových 90 - 100 %. 😊 Několikrát se mi totiž už potvrdilo, že právě mezi těmihle knihami jsem našla tituly přesně pro mě. Ne příliš chválená Planina je toho jasným důkazem. Četla jsem ji v lednu a tahle severská lahůdka mě přesvědčila, že povedený horor může být i v knižní podobě. To samé Kečupová mračna (recenze ZDE), která také nepatří mezi ty nejvíce chválené Young Adult. Za mě je to naopak emotivní příběh z reálného života. Přečetla jsem ho během jednoho dne. 

ANOTACE: Planina                                                                          ANOTACE: Kečupová mračna


A teď přichází na řadu knížka, kvůli které jsem vlastně uskutečňovala objednávku. Mysterium Tremendum má být přepisem knihy Sebastiana Rainera. Tu autor svázal do kůže odřezané z vlastních boků. Potom spáchal sebevraždu. Vydání tohoto díla doprovázela marketingová kampaň, která se u nás v Česku jen tak nevidí. Tím spíše u domácího titulu. Vznikl tak nejenom knižní soundtrack, ale také filmový dokument o Rainerově záhadné smrti. Přes nápaditost a tajemno obestírající tuto knihu, se projekt nesetkal s přílišným úspěchem a MT se dostalo do výprodejů. A jelikož jsem ho měla v hledáčku už nějakou dobu, nebylo po výrazné slevě nad čím přemýšlet. Navíc mě vážně zajímavá, proč má tak rozporuplná hodnocení. A znovu se nabízí otázka. Kdyby knížka přišla ze zahraniční, dopadla by také takhle? (Pozn.: Desky knihy jsou z části plastické, jako by byly doopravdy obaleny kůži. Vzhledově je knížka krásným okultním kouskem.)

ANOTACE: Mysterium Tremendum


KNIHOVNA

Ani výpůjčky z knihovny se mi tentokrát nenahromadily. Projela jsem poličky s novými knihami a ulovila tyhle tři kousky. Dám ti slunce jsem už měla na vánočním seznamu, který jsme si s Chensie před koncem roku vyměnily. Jak ale víte, nakonec jsem dostala Moje srdce a jiné černé díry. Slunce mě ale lákalo, takže když jsem měla možnost si ho vypůjčit, sáhla jsem po něm. Potřebovala jsem trochu odpočinkové romantiky a popravdě od knížky příliš nečekala. Jak moc jsem ale byla překvapená! Tahle Young Adultka si mě získala tak moc, že jsem si hned zarezervovala autorčinu další knížku; a to Nebe je všude.

Šok z pádu byla další knížka na vánočním seznamu. Pojednává o chlapci, který po smrti svého bratra onemocní schizofrenií. A přestože tu půjde o zpracování samých vážných témat, podle anotace by si měl hlavní hrdina dokázat udržet určitý nadhled i přes veškeré problémy, které musí řešit. Zatím jsem do knížky jenom nakoukla, ale musím říct, že mě hned chytla. Autor má zkušenosti z oblasti psychických poruch a pracoval s pacienty trpící schizofrenií, což by mělo být na příběhu znát. A na to se hodně těším.



Posledním přírůstkem je útlá knížka od českého autora. Pálenka (Prózy z Banátu) je kvalitně napsaný soubor povídek, který ale s největší pravděpodobností nepřečtete na jeden zátah. Jde přesně o ten typ četby, ve které nejde o děj, ale o pocity protkané každou větou. A mnoho z vás si po jejím otevření určitě vyhledá, cože je to vlastně ten Banát. A možná díky Pálence objeví nové místo na Zemi. 😊



Jaký byl váš leden? Krotili jste se, nebo jste se po vánočních svátcích pořádně rozšoupli? Určitě dejte vědět, co jste si pořídili a jestli jsem vás na nějakou z uváděných knížek nalákala. 😊



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.