Psychothriller a young adult romány

Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik prvotin jste za svůj život už přečetli? Věřím, že když se řekne "prvotina", hodně lidem se vybaví dílo nějakého domácího autora, na kterém to nechvalné prvenství bude znát. Možná vás překvapí, kolik jich ve skutečnosti máte už na kontě. A zahraničních! 😊 Aby jich nebylo málo, my vám dneska představíme tři knížky, z nichž dvě jsou debutem (A hned to zní lépe než prvotina, co myslíte? 😊).

Prvním je Dcera někoho jiného od americké spisovatelky Amy Gentry. Zjistila jsem totiž, že na to, jak moc mám ráda (psycho)thrillery, jsem se jim tenhle rok zatím moc nevěnovala. A i když námět o zmizelé dívce, která se po osmi letech náhle objeví zpátky doma, není nikterak originální, jsem zvědavá hlavně na samotné zpracování a samozřejmě také na zjištění, co za tím vším je. Mimochodem to mi připomíná knížku pro mladší čtenářky Návrat z temnoty. Četli jste? Myslím, že se ještě pořád dá sehnat v Levných knihách. A mimochodem obě mají stejně sametové "muchlovací" obálky, takže jestli pro takové máte slabost... 😊


Anotace:
Když třináctiletá Julie jedné noci zmizí z domu, vypadá to na učebnicový příklad únosu. Jenomže nikdo se neozve s žádostí o výkupné, neobjeví se jediná stopa… Až se po dlouhých osmi letech Julie, nyní už dospělá žena, zničehonic objeví na prahu rodinného domu. Počáteční úžas a nadšení celé rodiny však záhy vystřídají neodbytné otázky, které se Juliině matce vkrádají do mysli – zvlášť když se Julie s rodinou sžívá jen pomalu a chová se více než podivně. Proč odmítá chodit na terapii? Kam tak záhadně mizí z domu? Proč nechce mluvit, o tom, co se stalo? Kam se poděly peníze z fondu, zřízeného na Juliino nalezení, který spravoval její otec? A co je nejhorší – je tahle žena opravdu jejich Julie?


✴✴✴


Druhým debutem je pak Láska v prachu z hvězd od Australanky Krystal Sutherland. Jako mimopražská jsem se bohužel mohla zúčastnit 3. narozenin nakladatelství Yoli, tudíž se mi knížka dostala do rukou až teď.  A ano, i když se to mnohým může zdát divné, i já neromantický tvor potřebuju čas od času dávku cukru. 😃 Jasně, zase tady máme klišé v podobě tajemné postavy se zlomenou duší, ovšem v tomhle případě přichází oživení. Tou zničenou bude dívka, zatímco hlavním vypravěčem bude kluk! Haleluja! Konečně zase příběh ze současnosti bez fantasy prvků, který je psaný z pohledu středoškoláka. Mohu si snad přát něco víc? Mohu. Povedené zpracování...


Anotace:
Henry Page ještě nikdy nebyl zamilovaný. Je beznadějným romantikem, který stále čeká, že se jeho první velká láska objeví na scéně ve zpomaleném pohybu, srdce vynechá úder, vše bude podkreslovat instrumentální hudba. Proto když se z ničeho nic objeví ve škole Grace Townová, neupravená holka chodící o holi a v klučičím oblečení, Henry jen stěží může tušit, že se má jeho život obrátit naruby. 
Grace, polámaná dívka s tajemnou minulostí, zbortí Henryho dosavadní představy o lásce a ukáže mu, že mezilidské vztahy jsou složité, krásné i pomíjivé stejně jako výbuchy hvězd ve vzdálených galaxiích.


✴✴✴


Chensie a její fantasy

Chensie, proč sis vybrala tuto knihu? 

Na trilogii Pád jsem zvědavá už hodně dlouho. Mám ji na svém wishlistu. A když jsem zjistila, že vychází nové vydání s filmovou obálkou, která se mi líbí mnohem víc, tak jsem si ke zrecenzování vybrala právě tento román. Fantasy mám moc ráda. Navíc jsem od Lauren Kate prozatím nic nečetla, takže právě máte šanci sledovat mou premiéru, kde se sžívám s příběhem této autorky... :o)


Anotace:
Některým andělům je souzen Pád...
Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít.




A na závěr trochu netypická otázka.

Čím podle vás autor dokáže jednoznačně zabít slibně se rozjíždějící příběh? 

(Výběr žánru necháme na vás.)



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.