Neodolatelné young adultky

Dorazily nám recenzní výtisky od nakladatelství Slovart! Horké novinky, na kterých si rozhodně smlsneme!



Wish už svůj recenzní výtisk slupla jako malinu a informovala mě, že young adultka se týká silného tématu. Osobně bych asi neměla sílu na to, abych si knihu přečetla, ale moje sokyně vám brzy jistě poví nejčerstvější informace o této parádní novince.

Já s do tří lákavých knih budu teprve začítat, ale moc se těším. Hodně mě nalákaly. Dvě jsou od mého oblíbeného autora, který byl nedávno i v Praze a někteří z vás měli možnost ho vidět naživo, což vám strašně závidím. Mrzí mě, že jsem mu nemohla říct, jak úžasné dílo sepsal a že se stalo mou srdcovkou... Už tušíte? 

Třetí kniha je ještě teplá, jelikož je to sotva pár dní, kdy vykoukla z tiskárny! Tajemný děj bude možná trochu děsivý a protože jsem bázlivá, tak se asi trochu budu bát... :D Ale jinak jde o román žánru Young Adult, který jsem si nemohla nechat uniknout. 

Pojďte se s námi mrknout na knižní tipy, které by vás mohly oslovit! :o) 



✴✴✴

Chlapec na vrcholu hory - John Boyne



Irského spisovatele Johna Boyna (12. 5. se s ním můžete setkat na Světě knihy) budete znát s největší pravděpodobností v souvislosti s knížkou Chlapec v pruhovaném pyžamu, která zpracovává děsivé téma koncentračních táborů z pohledu devítiletého hrdiny. Román se stal bestsellerem a dočkal se i filmového zpracování. V Česku vyšel už v roce 2009 u nakladatelství BBart. Momentálně vyhází znovu s novou obálkou, tentokrát u nakladatelství Slovart společně s Chlapcem na vrcholu hory. I ten pojednává o válce. Odlehčenou a přesto stále mrazivou formou předkládá příběh sedmiletého chlapce, který se po smrti rodičů ocitne v sídle samotného Adolfa Hitlera...

Anotace:
Když osud malému Pařížanovi Pierrotovi určí, že bude žít u tety na vrcholu hory, nemá chlapec ještě ponětí, kam se svět řítí. Jenže píše se rok 1935 a tajuplný dům, kde teta pracuje jako hospodyně, je zlověstný Berghof, horské sídlo Adolfa Hitlera. Vůdce si vezme Pierrota pod svá ochranná křídla a uvrhne ho do neznámého, nebezpečného světa moci, tajemství a úkladů – a chlapec si bude muset zvolit, na kterou stranu se přidá.

Počet stran: 240
Vazba: vázaná

✴✴✴



Bestie je zvíře - Peternelle van Arsdale



Tak za prvé se mi líbí název, protože je zvláštní a připravil mě na to, že se mi to možná nemusí líbit, jelikož asi půjde trochu o hororovou povídku. Za druhé je anotace lákavá, takže fakt nevím, co mě čeká a jak se s tím s hlavní hrdinkou popereme. A za třetí mě zaujala knižní obálka, která je hodně tajemná. Shrnuto ve třech bodech, tuhle knihu jsem si nemohla nechat ujít! :o) 

Anotace: 
Jako dítě se Alys rýmovačkám o Bestii smála a strach, který vyvolávaly příběhy o čarodějnicích, ji mrazil jen příjemně. Pak ale jednoho dne přišly. Ty dvě. A s celou vesnicí a dosavadním bezstarostným životem byl konec. Spolu s ostatními dětmi prchá Alys do sousedního Defaidu, kde ji čeká těžké dospívání ve světě svázaném neúprosnými pravidly. Defaid i jeho okolí zachvacuje panika před tím, co má prý na svědomí tajemná Bestie. Jenže utrpení, které si lidé dokážou působit navzájem, si s tím nadpřirozeným v ničem nezadá. A Alys navíc cítí, že má k hvozdu a Bestii podivně blízko…

Počet stran: 368
Vazba: Pevná s přebalem


✴✴✴



A další dvě díla jsou od mého oblíbeného autora Patricka Nesse, u kterého jsem si doslova zamilovala román My ostatní tu prostě žijem. Je to neskutečně originální dílo, které jsem rozhodně nečetla naposledy! Moje srdcovka. <3 Takže už asi chápete, proč jsem neodolala a toužím si přečíst i další jeho knihy, které nám nakladatelství Slovart servíruje.



Volání netvora: Příběh života - Patrick Ness



Druhé vydání této knihy s novou obálkou mi nesmělo uniknout. Wish, ačkoliv román ještě nečetla, básnila o nádherných ilustracích, které dílo obsahuje. Nebojte se, něco vám do recenze vyfotografuji. Upřímně, tohle asi nebude lehké čtivo a tak z toho mám opět trochu obavu, ale zároveň jsem zvědavá, protože příběhy Patricka Nesse jsou velmi oduševnělé. Navíc Volání netvora bylo i zfilmované a než shlédnu film, chci si nejdřív vychutnat knihu, protože ta je vždycky lepší než filmové zpracování... Znáte to. :o) 

Anotace: 
Třináctiletého Conora navštěvuje noc co noc netvor. Není to však ten, kterého Conor očekával - ten z noční můry, jež ho pronásleduje od doby, kdy jeho maminku začali v nemocnici týrat neúspěšnými léčebnými procedurami. Tenhle netvor je jiný. Je to tajuplný přízrak z dávných časů, ukrývající se v podobě starého stromu za domem. Je tu proto, aby Conorovi vyprávěl tři příběhy. Na oplátku ale něco chce. Tu nejnebezpečnější věc ze všech. Chce pravdu.

Tajemnou knihu plnou temně pohádkové atmosféry napsal Patrick Ness na námět zesnulé Siobhan Dowdové a v roce 2016 podle něj natočil stejnojmenný film Juan Antonio Bayona.

Patrick Ness je americko-britský spisovatel a novinář, proslulý zejména svými knihami pro dospívající, patří ke špičce žánru. Na sci-fi sérii Chaos, která mu vynesla celosvětovou čtenářskou popularitu, navázal několika velmi různorodými romány, které však spojuje autorův nezaměnitelný rukopis: suverénní vypravěčství, obsahová hloubka a nezbytný dotyk nadpřirozena.

Počet stran: 216
Vazba: Pevná s přebalem


Něco víc - Patrick Ness



Důvod je asi zřejmý. :D Patrick Ness a jeho díla jsou zkrátka něčím, čemu neodolám. Dokoupila jsem si i sérii Chaos a teď si brousím zuby na tuhle novinku, která má úžasnou obálku. Opravdu je tam okénko, přesně jak ukazuje ilustrace. Originální obálka zasluhuje i originální příběh, se kterým u tohoto autora už počítám a věřím, že mě nezklame. Jak by mohl, když už anotace svého čtenáře doslova pohlcuje! 

Anotace: 
Seth se topí, zoufalý a osamělý v posledních okamžicích svého zápasu s rozběsněným mořem. Pak ale procitne. Nahý, hladový a žíznivý, ale při vědomí. Jak je to možné? Vybavuje si přece, jak se mu lámaly kosti, jak mu pukla lebka při nárazu o skalisko. Jakto, že je teď tady? A co je tohle vlastně za podivné místo? Seth začíná pátrat po odpovědích, v naději, že možná není úplně sám, že se neocitl ve svém soukromém pekle, kterého se tolik bojí, že tu možná je... něco víc.

Znepokojující a podmanivý příběh, překračující hranice Young Adult literatury.

Počet stran: 344
Vazba: pevná




Parádní kousky, co říkáte?

Který byste chtěli ve své knihovničce?



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.