Recenze: JEZEVČÍKOVA KOCOVINA (Frauke Scheunemannová)

Odpočinkovka, která si vás získá! 


Vážně divní, tihle lidi. Život s nimi je dost namáhavý. Ale možná zároveň i naprosto báječný.  (Str. 246)


Za recenzní výtisk děkuji Euromedia

Ikar (Fb)


Chci zakoupit román Jezevčíkova kocovina



Humorný román JEZEVČÍKOVA KOCOVINA je plný všedních radostí i starostí z pohledu nebojácného a přátelského jezevčíka Herkula. Neměla jsem tušení, jak nápadité čtení mě čeká a musím říct, že jsem okouzleně hltala stránky a neočekávaně se velmi silně začetla. O knize jsem měla trochu pochyby, které se brzy rozplynuly. Po příjemném čtivu je mi radostí vám přinést nejčerstvější informace! :o) 


Styl psaní je čtivý, osobitý a lehký. Z pohledu jezevčíka Herkula prožíváme vše, co příběh obsahuje. Vtipné hlášky nebo situace, originální přirovnání nebo rady podle kocoura Felixe a další neočekávané informace o lidech z pohledu zvířat. Čtenář se rozhodně nudit nebude! 

Vzteklina. Je to naprosto jasný případ vztekliny. (Str. 84)

Poprvé se setkáváme s Herkulem, když přihlíží stěhování. Nové bydliště totiž bude u Marca, milého veterináře, kterého si Caroline našla - o tom vypovídá první díl série Z pohledu jezevčíka. Herkules se bude muset rozloučit se svým nejlepším přítelem, koucourem Felixem, který mu dává spousty rad a pomáhá mu vyznat se v lidském světě, který je pro zvířata víc než zvláštní. Někdy nás zkrátka nechápou... Po nastěhování začnou ale Herkulovi starosti, které by neočekával a aby toho nebylo málo, tak se ještě zamiluje do fenky, se kterou to také nebude mít jednoduché.

"Ale ty jsi výjimečný. Který pes by dokázal vymyslet tolik bláznivých nápadů?" (Str. 239)

Chrabrý Herkules má velmi dobré srdce a chce pro svou paničku jen to nejlepší. Touží ukázat Cherrie, překrásné fence, že je pro ni ten pravý a přitom si udržet svou důstojnost. Nějak se mu ten svět trochu začíná hroutit v záplavě drobných problémů, na které je malý jezevčík zkrátka krátký. To ale neznamená, že se tento chytrolín nebude snažit! 

Kocour Felix je Herkulovým vrchním průvodcem ve světě lidí. Co jen by si bez něj jezevčík počal? Pan Felix toho spousty zná a ví, dost toho už zažil a dokáže se v lidském světě pohybovat mnohem lépe, než malý Herkules. 

Carolin je velmi milá panička. Zamilovaná do svého veterináře se usmívá na každém kroku a věří, že se společně s Marcem vyhnou všem problémům a budou žít šťastně. Ovšem ne vždy jim to každý přeje...

Cherrie je dlouhosrstá retrívřice, která má slabost pro vysoké a impozantní psy. Je přátelská, ale přes svou výšku nevidí, že se do ní úplně pobláznil jeden malý jezevčík, kterému říká Drobku... 

Hrdinové působí i z pohledu psa reálně. Možná až trochu moc vesele a optimisticky, ale jelikož román celý je pln pozitivních myšlenek a radosti, tak mi to ani nepřišlo. Je pravda, že tito lidé působí, že jsou především dobří, ale mají i své špatné stránky a chyby, i když to není tolik znát.

Byla tak krásná. Ne, byla překrásná. Byl jsem úplně bez sebe. Prošla přímo kolem mě, téměř se mě dotýkala, a vrhla na mě krátký pohled přes rameno. Byla tak blízko, že jsem byl okamžitě polapen, protože jsem v tu chvíli prostě nebyl schopen pohybu. Ochromen. Ale blažený. Protože jsem právě spatřil anděla. (Str. 43)

Díky tomu, že je prakticky obyčejná dějová linka posuzovaná z pohledu jezevčíka, román nabírá na neobvyklosti a vše, co by působilo mdle nebo nudně se mění v něco vtipného, originálního a neskutečně čtivého. 

Hlavním hnacím motorem této knihy je neskutečné množství pozitivismu, kterým je celý děj podbarvený. Doslova na mě kladná nálada sálala a v tu chvíli to bylo přesně to, co jsem si potřebovala přečíst. 

Humor je nedílnou součástí všech hrdinů, takže se prolíná celým dějem a v některých případech čtenáři vykouzlí na rtech úsměv nebo jej dokonce i nápaditě rozesměje. 

Romantika je v nabídce hned dvakrát - ve stylu dvounožců a samozřejmě psí lásky. Námluvy jezevčíka Herkula jsou víc než působivé a šikovné. Láskyplné pohledy Marca a Caroline dokreslují atmosféru se vší něžností. No, zkrátka, pokud toužíte po romantice v neobyčejném románu, tak tady si určitě přijdete na své. ,o)

Je opravdu zajímavé pozorovat, jak mezilidské vztahy  hodnotí pes, který má starosti sám se sebou. Je opravdu komické nad tím takhle přemýšlet. Neskutečně bizardní myšlenky se mi honily hlavou po celou dobu, když jsem posuzovala a snažila se vžít do neobvyklého hrdiny. Naprosto si mě ten úhel pohledu získal, protože autorka se velmi originálně snažila věnovat opravdu všemu. 

Dílo je nejen zajímavé, ale i napínavé a lákavé. Tu pomyslnou třešničku mu dodává detektivní zápletka, kterou musí vyřešit, jak jinak, než jezevčík Herkules, který se tomu postaví jako každý správný pes. :o))

Finále je očekávané. Jelikož je kniha po celou dobu pozitivní, nebylo by na místě, kdyby se na konec vše zhroutilo jako domeček z karet. Naneštěstí autorka svou linii dobré nálady dodržuje i nadále a čtenáře tak mile dovede až ke zdárnému a povedenému konci, který mě osobně ukonejšil. :o)

Musím říct, že ačkoliv jsem nečetla předchozí díl, neměla jsem pocit, že bych se ztrácela nebo mi něco scházelo. Kniha se podle mého dá číst i samostatně, i když s prvním dílem to samozřejmě bude ještě vhodnější. Já sama si připisuji Z pohledu jezevčíka na wishlist. :o)

"Jaký kompliment? Že bych něco propásnul? Nejsem jen starý, ale i hluchý?" Pan Felix naklonil hlavu na stranu. (Str. 136)

Co by se na knize nemuselo líbit? 
To je opravdu těžké říci, protože pokud jdete do knihy s tím, že si užijete příjemné odpočinkové čtení bez negativních výstřelků, pak vás nemůže odradit vůbec nic. 

"Ještě jednou si na to prosím zavzpomínej. Třeba se ti vybaví nějaká drobnost? Každý detail je důležitý." (Str. 204) 

Komu bych knihu doporučila? 
Tak Jezevčíkova kocovina je spíše pro čtenářky než čtenáře, ale zas nevidím důvod, proč by si v této oddechovce nepočetl i muž a nepobavil se při ní. My ženy ji oceníme myslím víc, hlavně s ohledem na tu romantiku. :o)


Knižní obálka: 
Nemá chybu. Mě oslovila a k dílu se mi víc než hodí. 




Anotace:
Jezevčík Herkules konečně našel své milované paničce Carolin toho pravého muže: Marka, veterináře a opravdového znalce psů. Když se všichni sestěhují do bytu nad Markovou ordinací, je Herkules přímo blažený. Jen kocour pan Felix zůstává skeptický. Podle jeho zkušeností si lidi život stále komplikují. A má pravdu: Krásné časy překazí Sabina, Markova ex-manželka, která náhle projeví o bývalého partnera znovu zájem. A nádherná Cherie, elegantní fenka zlatého retrievera, na níž může Herkules oči nechat, ale ona o dvě hlavy menšího jezevčíka zcela ignoruje. Zkrátka: Herkules má plné tlapky práce se záchranou vztahu svých nejbližších, a navíc se pokouší získat srdce milované Cherie...

Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2017
Žánr: Literatura světová, Humorné romány
Ze série: Z pohledu jezevčíka (2)
Počet stran: 248
Vazba: Pevná s přebalem



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.