Knižní úlovky - únor 2017

V únoru u mě pokračoval knižní půst. Řekla bych, že dosáhl svého maxima. Předem říkám, že v březnu si to hodlám vynahradit. Takhle bledě jsem na tom s nákupy dlouho nebyla. 😃 Na jednu stranu mě to samozřejmě těší, protože mi nenarůstají kupičky nepřečtených knížek, ale na druhou... vždyť ty fotky jsou tak smutný, když se na nich krčí mini knížečky a ani jedna není beletristická... A ještě k tomu všemu to vypadá, jako bych byla buď beznadějná romantička, nebo zoufalka. Fakt se to ale takhle prostě sešlo. Co nadělám. 😃


NÁKUPY

Znáte edici TED knihy (aneb malé knihy, velké myšlenky) vydávanou nakladatelstvím Noxi? Určitě jste už narazili na Umění ticha, Syna teroristy nebo právě vyfocenou Matematiku lásky. Našla jsem ji ve výprodeji za 49,- kvůli poničenému obalu. Běžně takové knížky nekupuju, ale u téhle jsem udělala výjimku. Spojení něčeho tak logického s něčím tak nelogickém mě dost zaujalo a byla jsem zvědavá, co nového se dozvím. Zatím můžu říct jediné - pokud si střežíte romantickou představu lásky, tohle pro vás nebude. 😃 Štěstí za tu samou cenu jsem neodolala při návštěvě Levných knih. Jedná se o citáty českých i zahraničních osobností doplněných známými obrázky z Malého prince. Moc pěkná jednohubka do sbírky stejně jako komiks Slaďák. Ten vám určitě nemusím představovat. Myslím, že pro knihomilky nebyl tenhle rok lepší dárek na Valentýna, než příběh Philippy Rice a její kreslené vyznání Lukovi Pearsonovi. Jo, to jméno vám musí být povědomé. Je to autor modrovlasé Hildy. 😊

ANOTACE: Matematika lásky                             ANOTACE: Štěstí                            ANOTACE: Slaďák


KNIHOVNA

Venlu jsem v knihovně bezúspěšně vyhlížela několik měsíců. Jak byly první dva díly téhle finské série pořízeny hned po vydání, s touhle si dali na čas. A i když Laura ani Noora nebyly nijak převratné, četly se velmi rychle, a tak jsem chtěla vědět, jak celý příběh skončí. U Venly jsem si ale potvrdila, že celá série Prokletí městečka Palokaski není zrovna počinem, kterému byste v záplavě dalších titulů měli věnovat nějakou zvýšenou pozornost. Škoda. Zpovědi podezřelé jsou prvním dílem série Tandy Angel a jedná se o YA detektivku. Zatím jsem na začátku, ale už teď můžu říct, že vyšetřovaná rodina je... minimálně hodně netypická. Mrtví rodiče a čtyři sourozenci. Každý z nich měl důvod sprovodit je ze světa... Opravdu vraždili jejich děti? Spoluautorem je všemi známý James Patterson. Určitě jsem už zaregistrovali jeho sérii s policejním psychologem Alexem Crossem. Některé díly byly i zfilmované s Morganem Freedmanem (Jako pavouk, Sběratel polibků) nebo Tylerem Perrym (Vražedná hra) v hlavní roli. 

          ANOTACE: Venla                                                                 ANOTACE: Zpověď podezřelé


A teď tu mám další úlovek ze severské literatury, který ale nespadá do profláknutých detektivek a thrillerů. Letní světlo, a pak přijde noc vypadá na komorní příběh jedné vesnické komunity žijící na Islandu. Pokud do výzvy na databázi knih hledáte nějakou, která se odehrává na ostrově, mohla by tahle být dobrým tipem. Anotací mi trochu připomíná Ostrov a Bílý oceán od Roye Jacobsena. YA Nebe je všude pro mě bylo po přečtení Dám ti slunce nutností. Ze začátku jsem měla s touhle jinak nápaditou záležitostí trochu problém, úplně mě totiž nechytla. Včera jsem se ale zkusila znovu začít a konečně jsem měla pocit, že čtu Jandy Nelson! Dám ti slunce u mě ale stejně vede. Uvidíme, co budu říkat po dočtení. 😊

ANOTACE: Letní světlo, a pak přijde noc                                          ANOTACE: Nebe je všude


Wonderland je moje poslední šance autorce Jennifer Hillier. A to vlastně jenom kvůli prostředí zábavního parku, ve kterém se má tenhle thriller odehrávat. Pokud nás sledujete na FB, určitě vám neunikl můj příspěvek k Řezníkovi. Ve zkratce stačí říct, že pro mě osobně byla knížka velké šlápnutí vedle. Vadná je pak taková zkouška nakladatelství Omega. Nalákaly mě na ni nadšené ohlasy. Až po vypůjčení jsem zjistila, že se jedná o první díl dystopické YA série. To jsem popravdě vůbec nečekala. Obálka mě dost zmátla. Hm, tak se holt nechám překvapit. 😊

ANOTACE: Wonderland                                                                 ANOTACE: Vadná


A to je z únorových úlovků vše. Jaký byl vás knižní únor? 

Moje další otázky by byly podobné jako každý měsíc, takže mi do komentářů napište, co chcete. Nechám to na vás. 😊



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.