Knižní úlovky - listopad 2016

Je to tady, drazí knihomilové! Poslední klasické knižní úlovky pro tenhle rok. Příště už budou ty vánoční a pak... Vítej roku 2017... Ani se mi nechce myslet na to, že konec mé oblíbenější poloviny roku se nezadržitelně blíží... 

Ale zažeňme chmury a pojďme dál! :) 

Co vás dneska čeká a nemine? Osm novinek, na které se vás budu snažit nalákat, z nichž jedna je pro mě opravdová perla!


NÁKUPY

Z Arara mi dorazil balík, na který jsem skoro zapomněla vzhledem k tomu, jak dlouho čekal na vypravení ke mně domů. Obsahoval většinou dárky pro rodinu, ale pro mě se tam přece jen jedna knížka taky našla. 

Kdo by neznal Stephena Kinga; mistra hororu. Po Psaní: Memoárech o řemesle jsem uvažovala už nějakou dobu, ale teprve teď jsem se rozhoupala ke koupi. Kdo by si nechtěl nechat poradit v tvůrčím psaní od někoho, kdo si díky drogám a alkoholovému opojení nepamatuje, že určité části svých knížek vůbec napsal? :D Těším se na výlety do jiných světů, zvláště pak na ty nitrožilní.

ANOTACE: O psaní: Memoáry o řemesle

Ani tento měsíc jsem při objednávání nevynechala svoje oblíbené Knihcentrum, ve které jsem ukořistila Traceyho tygra; pro mě donedávna naprosto neznámý titul. Objevila jsem ho u youtuberky Nadiyy, kterou dost z vás jistě dobře zná. Je přirovnávám k Malému princi a to prostě chcete. Už proto, že z Malého prince se bohužel stala šílená komerční záležitost. (Ale ten hrneček s ním si stejně koupím. :D )

ANOTACE: Tracyho tygr


A pak jsem znovuobjevila kouzlo antikvariátů a přestože mám radši nové knížky, musela jsem se držet, abych se nenechala unést těmi cenami. Nakonec jsem si koupila opravdu jen to, co jsem už delší dobu sháněla. V Antikvariátu Čejka jsem zainvestovala do Malého prince. (Omlouvám se všem, kterým už leze v důsledku marketingové ždímačky na nervy. :D) Doma už ho mám, ale chtěla jsem původní překlad od Zdenky Stavinohové, který se běžně nedá sehnat. 

ANOTACE: Malý princ


Nejspíš jste znuděně protočili oči, protože jste předpokládali, že ta největší perla pro mě byl právě Malý princ, ale není to tak. Ta bomba totiž přichází teprve teď! Je ze stejného antikvariátu a byly doby, kdy jsem si myslela, že tuhle knížku jinak než případnou krádeží z knihovny prostě nemám šanci získat. Byla beznadějně vyprodaná, na můj zoufalý dotaz, jestli bude dotisk, nezareagovalo nakladatelství doteď a ani v antikvariátech se nedala sehnat. A pak se najednou objevila...

O holčičce, která si ráda hrála se sirkami je moje knižní srdcovka. Přečetla jsem ji už před nějakým tím rokem, ale pořád ji mám živě v paměti. Jak jsem pomalý čtenář, tak mi na ni stačilo asi pět hodin. Byla to síla. Pokud se k ní někdy dostanete, určitě si ji přečtěte. Garantuji vám, že něco takového jste ještě nečetli. Kdybych ji mermomocí měla k něčemu přirovnat, nejspíš bych zvolila Betonovou zahradu, ale nutno podotknout, že Betonovka je vedle téhle odvar.

ANOTACE: O holčičce, co si ráda hrála se sirkami


Nejradši bych vám tady začala básnit, ale to byste nemuseli vydýchat. :D Raději se proto přesunu k předposlednímu nakoupenému přírůstku. V Levných učebnicích jsem hodila do košíku knížku, kterou jsem listovala už na Světě knihy a u všech těch škodolibých komiksových vtipů se dost bavila, ale nakonec jsem si Kyanid a Štěstí nekoupila. Vím, že spoustu lidí nechce jít do českých překladů kvůli zkažení celé pointy, ale já tomu dám šanci. A když mi to sedne, určitě časem půjdu i do druhého dílu.

ANOTACE: Kyanid a Štěstí


Poslední koupenou knížkou byla Domácí kuchařka od všemi známé Magdaleny Dobromily Rettigové z Antikvariátu Dlážděná. Tato kuchařka je jednoduše klasikou. Vychází zas a znova, ale mě pro začátek bude stačit tahle z druhé ruky. :) 

ANOTACE: Domácí kuchařka


KNIHOVNA

Co se týče knihovny, tak tam jsem se polepšila a prakticky nerezervovala a šetřily mě i dříve zarezervované knížky, protože mi doma přibyly jenom dvě. První je Pronásledovaná aneb když se ze žhavého milence stane psychopatický stalker. Knížku napsala autorka chváleného Řezníka, kterého jsem vám ukazovala v říjnových úlovcích, tak uvidíme, jestli se mi od ní některá bude líbit. 

A pak tu mám jedno (pro mě) netradiční dílo. Nejspíš jste si všimli, že fantastice až na výjimky zrovna neholduji, ovšem pokud se to týká zpracování lidových pověstí, nastává právě ta výjimečná situace. Ďáblův klíč od autora Vřetena osudu (tajné zpovědi Karla Jaromíra Erbena) má být na pomezí fantasy a hororu. Prý taková temná pohádka. A to mi právě ty Erbenovské balady připomíná. A pro ty já měla vždycky slabost. :)

ANOTACE: Pronásledovaná                   ANOTACE: Ďáblův klíč



A to je ode mě vše! Co jste si za listopad nasyslili vy? 

Pokud máte také nějaký shrnující článek, či fotku na sociální síti, určitě se podělte v komentářích. :) 




Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.