Autentická young adult o rodině a smrti

Moje první oficiální knižní výhra! Když jsem si všimla, že nakladatelství Eroika pořádá soutěž o Ještě než umřu, nemohla jsem se nezúčastnit a nezkusit ji získat do svojí knihovničky. 

Kde můžu, tak tuhle knížku od Jenny Downham doporučuju. Četla jsem ji už před nějakým tím rokem a můžu říct, že mě naprosto dostala. Opravdu tak moc, že jsem ji po čtení musela ještě nějakou dobu rozdýchávat. Velmi silný příběh a přitom ne žádná cílená citová ždímačka. A ne, není to napodobenina Greenovy knihy Hvězdy nám nepřály. Ještě než umřu vyšla v Británii o pět let dříve. Dočkala se také svého filmového zpracování s Dakotou Fanning v hlavní roli. 

Po přečtení jsem neváhala a přečetla si i druhou autorčinu knížku, která u nás vyšla pod názvem Ty proti mně. A i ta rozhodně stojí za pozornost. Doufám, že Eroika vydá i autorčin třetí román, který v originále nese název Unbecoming


Anotace:
Sedmnáctiletá Tessa má stejné pocity, touhy a plány jako její vrstevníci. Na jejich uskutečnění má ovšem podstatně méně času. Trpí leukémií v pokročilém stadiu a v takovém rozsahu, že není možná žádná další léčba. Tessa se smiřuje s neodvratným osudem svérázným způsobem: sepíše si seznam věcí, které by ještě chtěla stihnout, dokázat, zažít, a pokud jí zdravotní stav dovolí, pustí se bezhlavě do jejich plnění. Hluboká a pochopitelná lidská touha chovat se někdy jinak, než je běžné, porušit zákony, prožít skutečné dobrodružství, bláznivě se zamilovat, uniknout ze všednosti a konvencí se v kulisách umírání a omezeného času mění v napínavý a překotný boj o holé přežití, o samou podstatu lidské existence. Intenzivní příběh odkrývající pozadí zamotaných rodinných vztahů, skrytých bolestí, příběh o rodičovské, sourozenecké a partnerské lásce, příběh o smíření a pomíjivosti všedních problémů promlouvá svou neúprosností, nesentimentalitou a jednoduchostí ke všem generacím čtenářů.



Na závěr vám můžu říct jediné: Neváhejte a jděte do ní, ať je vám kolik chce! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.