Trilogie z Levných knih

Po prvním dílu jsem v Levných knihách pokukovala už před nějakou dobou, ale nakonec jsem ho tam nechala. Váhala jsem, jestli by se mi ten příběh vůbec líbil, jenže před pár dny jsem na FB narazila na fotku od jedné slečny/paní (?), na které zvěcnila všechny tři díly vedle sebe... A to byl konec. :D U prvního dílu jsem si říkala, že si přece nebudu kupovat knížku jen kvůli obalu, ale když jsem je pak viděla všechny tři vedle sebe... s těmi úžasnými obálkami a vysokým hodnocením na databázi... No, jednoduše jsem neodolala a pár hodin na to si tuhle norskou trilogii z webu LK objednala. Posuďte sami. Nejsou to krasavice? :) 


Anotace prvního dílu:
První kniha třídílné rodové ságy o zakladateli svobodného rodového statku od norského klasika líčí dávné zvyky norského venkova a tvrdý zápas lidí o existenci. Příběh Daga Bjorndala, vnuka bývalých medvědobijců, hrdého a nesmlouvavého muže, spjatého s tradicemi svého kraje, je příběhem lásky k ženě, přírodě i životu. Obyvatelé statku žijí ve svém odloučení jinak, než lidé v nedalekém selském kraji, denně zápasí s drsnou přírodou a svou obživu dobývají ze země těžce a s úctou. Okolní příroda, krutá, ale nesmírně krásná, ovlivňuje každodenní život na statku rozhodujícím způsobem a lidé se jejímu rytmu podřizují s přirozenou pokorou.


V tom jiném způsobu života a boji s krutou přírodou mi to připomíná Ostrov (také od norského autora), který jsem četla nedávno. Znáte tuhle severskou trilogii? Možná že o ní víte, jenom jste viděli jiné obalu. Není to první vydání v Česku. I když vzhledově se podle mého tyhle povedly zatím nejvíc. :) Na svědomí je má Daniela Antalovská.


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.