Recenze: DRAČÍ PRINCEZNA (Eliška Richterová)

Vítej v dračí říši...


V tu chvíli jsem přísahala, že udělám všechno proto, abych je zničila. Přijmu svůj osud a stanu se tím, koho ze mě chtějí mít ostatní.



Anotace: 
V jiném světě, plném magie a zázraků, začíná nelítostná válka. Bojují proti sobě dvě velmi silné rasy, ale i přesto, jedna z nich je silnější. Jenže zrovna ona prohrává. V tu chvíli si prohrávající strana vzpomene na starodávné proroctví o jedinečném potomkovi, jehož čas se právě naplnil. Podaří se najít a přesvědčit onoho potomka včas? Nebo kvůli jeho rozmaru vymře celá jedna rasa? 

Mladá dívka Tenesie si žije v poklidu svůj skvělý život. Na škole je oblíbená, má milující rodiče a bezvadného přítele. To vše se ale změní v okamžiku, kdy Brian při tragické nehodě zemře. V tu chvíli do Tenesiina života vpadne tajemný mladík, který jí obrátí život vzhůru nohama a odhalí jí dlouho střežené tajemství… 



Nakladatelství: Nová Forma
Rok vydání: 2016
Žánr: Sci-fi a fantasy
Ze série: Dívka v ohni (1)
Počet stran: 245

Za recenzní výtisk děkujeme autorce Elišce Richterové


Blog Elišky Richterové


Dračí princezna k zakoupení zde!



Ke knize DRAČÍ PRINCEZNA jsem se dostala díky zajímavé anotaci. Zaujala mě natolik, že jsem se rozhodla zkusit podpořit mladou začínající autorku.

Styl knihy je čtivý. Aniž by si čtenář uvědomil, stránky ubíhají jedna za druhou, zatímco je stále lapen v textu. Někde sice působí trochu křečovitě, jako by se autorka u psaní zasekla a pokračovala jiným slovem, než původně chtěla, nebo naopak na to správné slovo nemohla přijít, ale není to nijak časté. Slovní obraty nejsou nijak vytříbené, ale je to prvotina, takže jsem to očekávala. Trochu mi vadilo opakování slov. Ale tohle všechno jsou maličkosti, které čtenář nevnímá, jakmile se začte, protože ho pohání čirá zvědavost. Velkým plusem pro mě byly krátké kapitoly, díky kterým čtení odsýpalo ještě lépe. 

"Opravdu mě znáš tak dobře, aby sis tím mohla být stoprocentně jistá?" provokoval mě. Začala jsem pochybovat o svém přesvědčení. 

V prologu jsou cítit rodičovské emoce, jelikož před rodiči hlavní hrdinky stojí složité rozhodnutí. Musí ochránit svou dceru. Musí pro ni udělat to nejlepší a tak ji odevzdávají do bezpečnější náruče a doufají, že se s ní po letech zas shledají...

Autorka v ději nezdržuje a hned od začátku provází děj tajemství a akce. Žádné sáhodlouhé proslovy a nudná vata. Slečna Richterová své čtenáře ihned hodí do rozběhlého děje a nechává je plavat, což mě osobně vždycky nadchne, protože mám tajemno a dobrodružství ráda. :o)

Byla jsem nadšená, že hrdinové knihy nemají česká jména. Já se nemohu rozlétnout do světa mezi řádky, když mě ruší známá jména a vzpomínám na lidi, které z nám z reality. Proto tak ráda čtu knihy, kde se to hemží cizími jmény a tohle mi autorka přesně splnila. Jelikož lidé jsou zvyklí na světové romány, kde česká jména nenajdou, nemyslím si, že by byl někdo tímto faktem zaskočený. ,o)

Proč nemůžu být obyčejná holka? Proč tohle potkalo zrovna mě? Už nikdy nebudu ta bezstarostná středoškolačka...

Hlavní hrdinka Tenesie je středoškolačka, která je mezi svými spolužáky velmi oblíbená. Chodí s hokejovým kapitánem a život se jí odvíjí docela šťastně, dokud se jí nezačne zdát podivný sen... ve kterém se Brianovi stane něco strašného a do bezpečí ji odvede cizinec. Po tomto snu už nic není jako dřív a ona si začíná uvědomovat, že žije v nevědomosti... Brian je pryč a ten kluk z jejího snu se právě stal jejím novým spolužákem...

"Ty," zasyčela nenávistně a zabodla do mě své oči. "Za všechno můžeš ty." 

Musím přiznat, že tato postava mi přímo nesedla. Chování Tenesie mi občas přišlo málo uvěřitelné. U některých situací bych čekala, že se s nimi bude více emočně potýkat, ale to zas každý může vnímat jinak. :o)

Prostě to byla ještě malá holka, která v dobré víře, že dělá správnou věc, vždycky provedla hloupost, která vše ještě zhoršila. Naštěstí tam byl Ethan, aby ji zachraňoval z jejích průšvihů. Ani ten ale nebyl donekonečna trpělivý. I on postupem času začal mít Tenesie plné zuby, což mě potěšilo. Díky tomu působil více reálně. :o)

Rychle jsem se otočila za zvukem, ale nic jsem neviděla. "Prosím, buď veverka," zašeptala jsem. "Malá, neškodná veverka." 

Tajemný Ethan si mě získal už od prvního doteku a mrknutí. Autorce se podařilo do něj vepsat mužnost, ochranářství a... zkrátka většinu vlastností, které dělají hrdiny neodolatelnými. V Ethanovi se toho skrývá mnohem víc. Schopnosti, které jsou našemu světu cizí ohromují Esie (tak hlavní hrdinku oslovuje) každou chvilku.

Jako prvotina kniha nebyla vůbec špatná, autorka využila fantazii neotřelým způsobem a vyhýbala se složitostem, které by čtivo zkazily. Ovšem někdy to působilo, že si nenačrtla přesnou dějovou linku a některé zvraty tak působily uměle a nahodile, jako by tam byly jen proto, aby se v knize dělo něco zajímavého a děj postupoval. U některých situací jsem nepochopila, jak k nim došlo nebo co se vlastně stalo, protože to bylo sepsáno trochu chaoticky a já jsem zkrátka blondýnka. :o)) Tenesie dělala jedno špatné rozhodnutí za druhým a Ethan ji proto stále musel zachraňovat. Díky častému opakování to rušilo celkový dojem z knihy.

Když vynechám ty opakující se části, byl děj zajímavý a líbivý. V knize byl hezky popsán ten svět, do kterého nás Ethan pozval. Musím se přiznat, že ohledně této knihy nemám žádné srovnání, protože jsem nikdy nečetla nic, co by mě zavádělo do dračí říše, takže díky tomu je to i má první kniha s draky, která až na těch pár slabších míst, které jsem popsala výše, byla povedená. :o) Autorka si s draky dokázala pohrát originálním způsobem a přitom jednoduše dokázala vylíčit vše, co se jich týká, aniž by sklouzávala k  překombinovanosti. Tím si mě rozhodně získala.

Ačkoliv mě Eliška Richterová varovala, že to není žádný román s něžnostmi, já byla s kouzelnou romantickou linkou v Dračí princezně spokojená. Knihu můžu zařadit do dobrodružných románů Young Adult, které mám ráda a jelikož jsem před touto knihou četla díla, kde bylo více erotiky, než jsem čekala, byla pro mě absence intimností naprosto vyhovující. Těch pár doteků, polibků a něžných pohledů rozdmýchá ve čtenáři dostatečné množství endorfinů, aby se usmíval a nadskakoval nadějí, že mezi Ethanem a Esie přece jen něco snad bude... :o)

Takže i v případě, že vás pobyt mezi draky neláká a dobrodružství plné nebezpečných nástrah házíte za hlavu, vás potěší dva hrdinové, kteří k sobě mají blízko a dodávají knize třešničku na dortu v podobě hezkých chvil a obav o toho druhého. :o)

Nikdy by mě ani ve snu nenapadlo, že se můj život může změnit během okamžiku. 

Na závěr musím upozornit, že pokud knihu začnete číst, jděte do toho s tím, že je to opravdu prvotina začínající autorky a nečekejte, že to bude jako kniha od spisovatele, který je již vypsaný a vydává svou dvacátou knihu. Já věřím, že autorka získá s dalšími knihami i více zkušeností a její knihy se budou jen zlepšovat. Osobně se na další díly ze série Dívka v ohni těším, protože dračí svět i spolu s průvodcem Ethanem byl úžasný. :o) 

"Už vím proč," řekla a podívala se na mě. "Nejspíš už vím, proč se ti děje to, co se ti děje." 

Knižní obálka: 
V jednoduchosti je krása. Vypadá zvláštně, zajímavě a naláká. :o)


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.