Projekt M6: Čtvrtý článek (Aya Watanabe)

A jsme u další členky Spolku literárních fanatiků. Můžete se těšit na další várku inspirace ke čtení. Já už si pár knih vybrala a toužím se na ně vrhnout, jak jen to půjde. :o) A také nezůstáváme pozadu jakožto komentátorky.

Jsem si jistá, že se všem líbí, jaké mi Wish dává smeče. Ale věřte mi, kdyby psala první komentáře ona, také by dostávala pořádně na pr... zadeček. XD





I. Jeden knižní žánr

Fantasy - Je to fantastické a můžu tam utéct od reality.

Chensie:
Přesně. Fantasy je žánr, který toho podle mého nabízí hrozně moc. :o)

Wish: 

Už jsem to tu psala. Já radši realitu...


II. Dvě knižní série 

Harry Potter
Hunger Games
- Obě oblíbené a skvěle zpracované.

Chensie: 
Tak HG jsem nečetla, ale film se mi líbil. Nemyslím si, že by série byla přímo pro mě. Já potřebuju trochu romantiky, i když to napětí a nebezpečí by se mi určitě líbilo. Harry Potter je jasný, ten mě nepřekvapí. :o)) Ale upřímně, kdybych Harryho nečetla dříve, teď už bych se do něj nepouštěla. Teď už to není žánr pro mě, ačkoliv je mistrně napsán do všech detailů - za to by autorka zasloužila metál, když jí i detaily z první knihy souhlasí i v dalších. Opravdu domyšlené! 

Wish: 
HG jsem nečetla a ani mě to neláká. Možná si stáhnu filmy. Názor na HP jsem už psala v prvním článku viz zde.



III. Tři citáty z knih


Start by doing what's necessary, then do what's possible, and suddenly you are doing the impossible - Francis of Assisi
(krásný a pravdivý citát)

Když se svět k tobě otočí zády, otočíš se ty zády ke světu.  Timon (Lví Král)
(vtipný a můj nejoblíbenější)

Moji přátelé jsou jako stromy; když do nich mlátíte, umřou.
(pravdivý a troch sarkastický)

Chensie: 
Ee, tak jsme si zas trochu nedorozumění, ale věřím, že Wish z toho má jen radost. Může poukázat na to, jak je sečtělá a obdařit nás svými citáty. :o))

Wish
Ok, jdu zalovit ve svých análech... Ale upozorňuju, že moje zdroje nejsou nevyčerpatelné. :D



„Čím víc toho jeden o druhém ví, tím méně si rozumějí. A čím důkladněji se lidé znají, tím jsou si cizejší." (Tři kamarádi: Erich Maria Remarque)

Potkat toho pravého, je jako vstoupit do domu, kde už jsi byl. Poznáváš nábytek, obrázky na zdi, knihy na policích, obsah zásuvek. Kdyby to bylo nutné, našel bys cestu i potmě." (Dám ti slunce: Jandy Nelson)


„Krutou pravdou je, že když si myslíte, že jste dost chytří na to, abyste si mohli zahrávat s lidským odpadem – ať už voní nebo smrdí-, tak klamete sami sebe, když se domníváte, že z toho vyjdete, aniž by se něco z toho smradu nepřeneslo i na vás.“ (Mezi zrnky kávy: Cleo Coyle)




IV. Čtyři knižní hrdinové/hrdinky


Kattnis Everdeen (Hunger Games)
Manuel Středa (Já JůTuber)
Lenka Láskorádová (Harry Potter)
Minerva McGonagallová (Harry Potter)

Kattnis je statečná a obětavá. Manuel je vtipný a líbí se mi jeho zájem pro věc. Lenka je milá, starostlivá a přátelská a mám k ní jakýsi citový vztah. Minervu mám z HP nejraději. Je spravedlivá a dokáže každého skvěle setřít.

Chensie: 
Tak Minerva byla přísná, ale poctivá učitelka, která si mě také získala. Střelenka Láskorádová byla svá a takových lidí já si vážím. Nejde o to, co si ostatní myslí, ale o to, jak se daný člověk cítí a zda je šťastný. :o) 

Wish: 
Minerva je super jméno. Připomíná mi červa. A Lenka je jednoduše originál. :)




V. Pět spisovatelů/spisovatelek



Sir Arthur Ignatius Conan Doyle - Vytvořil Sherlocka a byl to skvělý spisovatel.
J.K. Rowling - Je velmi nápaditá a vytvořila nádhernou sérii HP knížek a celého jeho světa.
Josef Čapek - Jako dítě jsem milovala jeho Povídání o pejsku a kočičce.
Astrid Lindgrenová - Jako dítě jsem milovala její knihu Děti z Bullerbynu.
Carola von Kessel - Když jsem byla menší (asi tak dvanáctiletá) velmi se mi líbila její knižní série Čarodějky z jezdecké školy.

Chensie: 
Oo, Sir Arthur Conan Doyle! - hluboce se klaní - Jeho Pes Baskervillský byl naprosto úchvatný! Od té doby miluji roztomilé vrčící, trhající a nebezpečně vypadající obludy! :o) To je také důvod, proč dokážu vycházet s Wish... Ona někdy vrhá takové ty temné zabijácké pohledy, že by zahnala i Froda Pytlíka zpátky do Mordoru. XD


Wish: 
Jéé Astrid. Astrid a její Děti z Bullerbynu jsou mou srdeční záležitostí. Chensie: Zklidni hormon, nebo se změním v Miláška. :D



VI. Šest knih


JáJůtuber
Gogo, chalán z Internetu
Hunger Games
Harry Potter
Čarodějky z jezdecké školy
Dívky v sedlech
- Všechny tyto knížky se mi líbí nebo dříve líbily a mám k nim jakýsi zvláštní citový vztah.


Chensie:
Zdá se, že je tu spousta inspirace pro dívky, které rády koně... Já taky miluji koně, tedy hlavně ty pod kapotou. :o) Ale proč ne, každý čteme, co nás baví a tak to má být. Mám pár kamarádek, které by mi za takovou inspiraci k četbě utrhaly ruce, kdybych jim to nadnesla tak pár let zpátky. :o)


Wish:

Koukám, že éra idolů z YouTube prosakuje už i na náš blog. K tomu bych se radši nevyjadřovala. O těchto rychlokvaškách si myslím svoje. :)





Inspirace, kterou nám Ayany odpovědi přinesly: 




Hunger Games - Suzanne Collins

Nakladatelství: Fragment


   


Anotace prvního dílu: 
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají… Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit? V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti – a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce. Uznávaná spisovatelka Suzanne Collinsová, autorka Underworld Chronicles z žebříčku bestsellerů New York Times, představuje napínavé i filozofické, dobrodružné i romantické dílo zasazené do budoucnosti se zneklidňujícími paralelami k naší současnosti.

Díly:
Aréna smrti 
Síla vzdoru
Vražedná pomsta

Já, Jůtuber - T. Hodanová, G. Heclová, Shopaholic Nicol, T. Chvála

Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo




Anotace: 
Nejen příručka pro mladé JůTubery, kteří propadli fenoménu internetových videí. Prozrazuje tipy a triky od těch nejúspěšnějších českých YouTuberů. Nakoukněte jim pod pokličku! Získejte zákulisní informace o svých oblíbencích! Jak správně natočit video a jak získat co nejvíce odběratelů? Jak se dá vydělat na YouTube a jak se prosadit? Celý internetový videosvět v jedné knížce! A k tomu ještě něco navíc. ;) 

GOGO chalan z internetu - Daniel Štrauch

Nakladatelství: Tatran




Anotace: 
Kniha Gogo Chalan z internetu: BAM, čaute, tu je GoGo! Tento pozdrav sa ozýva z desiatok videí na internete, ktoré si získali neuveriteľné množstvo fanúšikov. Ich autorom je GoGo, vlastným menom Daniel Štrauch, uletený, nebojácny a hlavne vtipný mladík z bratislavskej Petržalky, pre ktorého bola kariéra úspešného YouTubera životným snom. Za svojím cieľom sa mu darí úspešne kráčať - dnes mu patrí najsledovanejší slovenský kanál na YouTube, kde ho sleduje viac ako 1,1 milióna fanúšikov. GoGo patrí k hlavným "celebritám" nastupujúcej generácie a je dôkazom toho, kam až to človek plný tvorivých síl môže dotiahnuť spomedzi štyroch stien svojej oranžovej detskej izby. Svoj príbeh zhrnul do pútavého rozprávania, v ktorom odhaľuje zákulisie svojej práce, úskalia, s ktorými sa musel vyrovnať, ale aj detaily z osobného života a ešte oveľa viac!


Čarodějky z jezdecké školy - Carola von Kessel

Nakladatelství: Fragment

    

  




Anotace prvního dílu: 
Co může být lepšího než jezdecký internát?! Jana se na Koňském hrádku hned první den skamarádí s Michelle, Franciskou a Julou. Chtějí se zúčastnit velkého závodu na koních, ale několika stejně starým holkám jsou zřejmě trnem v oku. Znepříjemňují čtyřem kamarádkám život, jak jen mohou. Až Jana jednoho dne nalezne tajuplnou čarodějnou knihu. Jestlipak jim zaklínadla pomohou proti namyšleným soupeřkám?

Díly:
Kdo čaruje, vyhrává! 
Kouzelnický souboj
Slet čarodějnic
Velká jezdecká soutěž
Čarodějky na turné
Tajná láska
Čarodějky a tajemný přízrak
Čarodějky zachraňují hříbě



Dívky v sedlech - Bonnie Bryant


Nakladatelství: Alpress

Anotace prvního dílu: 
Literární hrdinky Stefi, Carol a Lisa jsou děvčata, která milují koně a ježdění na nich. A právě teď je čekají na prázdniny, aby se vydaly na velkou výpravu. Dokonce si už naplánovaly co všechno si veznou s sebou. Ale hrozí tady , že jakmile si neopraví známky ve škole z výletu sejde. Tak uvidíme, jak to všechno dopadne.

Díly:
Kamarádky
Láska ke koním
Hříbě
Šampionka
Nebezpečný terén
Ranč
Stáj v ohrožení
Jezdecká přehlídka
Dusot kopyt
Jezdecký tábor
Pony klub
Rodeo
Vánoční překvapení
Zimní prázdniny
Soupeřky
Nejisté vítězství
Únos koní
Výprava do hor
Filmová hvězda
Zasněžená stezka
Dostihový kůň
Hon na lišku
Zmatek ve stáji
Přízrak
Velká závod
Prázdniny u moře
Překvapení
Náročná zkouška
Kovbojské prázdniny
Dobrý skutek
Oslava narozenin
Dvojčata
Na válečné stezce
Troufalé plány
Divoký kůň
Záchranná síť



Autoři: 


Sir Arthur Ignatius Conan Doyle




J. K. Rowling




Josef Čapek





Astrid Lindgrenová





Carola von Kessel





Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.