Knižní veletrh "Svět knihy" 2016

Ne, nebojte se. Nehodlám zveřejňovat stý článek na toto téma. Vezmu to jen tak letem světem, protože hlavní nejsou moje dojmy, které by se stejně moc nelišily od těch uveřejněných na jiných knižních blozích, ale knižní přírůstky! :)

Je pravda, že jsem se hodně držela. A finance nebyly jediným důvodem. Nejsem z Prahy a představa, že budu tři hodiny cestovat a přestupovat a mačkat se s hromadou knížek, které nemám pořádně kam dát, budu je různě mačkat, lisovat a hrozí, že domů dorazí obouchané a se zničenými rohy, pro mě byla naprosto sebedestruktivní. Pokud mě něco má odradit od nákupu, je to zaručeně představa poničených knížek (a věřte, že já si známku poničení najdu vždycky :D). A další důvod, a ten převažoval, byly ty mraky lidí, které s přibývajícími hodinami zaplňovaly prostory Průmyslového paláce. Nebyl klid, nebyl prostor a já tak "lehce" ztrácela drahocenné nervy. :D 

Takže pojďte kouknout, cože jsem si to nakonec koupila. Víc veletrh rozmazávat nechci, protože až po příjezdu domů jsem zjistila, co jsem všechno propásla, na co dalšího jsem se chtěla podívat, jaký knížky jsem vlastně chtěla koupit... Ale tak... Byl to můj první Svět knihy. Navzájem jsme se tak nějak oťukali a jelikož jsme si ve finále sedli, věřím, že příští rok už to rozhodně vychytám lépe! :)


První je finská antalogie fantastických povídek. Pravda, ty prvky fantasy a sci-fi nejsou zrovna úplně můj šálek kávy, ale ráda zkouším nové věci (tím spíš pokud jde o magický realismus), a tohle severské dílo mám v hledáčku už nějakou dobu. Za prvé je to severské, tudíž by to mohlo mít tu pravou mrazivou atmosféru, a za druhé ta obálka je prostě... boží! :)

I druhá obálka je boží. Jo, já vím. Nesuď knihu podle obalu. :D (Mimochodem mě štve, že tašku právě s tímto nápisem jsem si u Slovartu nekoupila... ach jo...). Na svou obranu ale musím říct, že knížku jsem měla na seznamu už před veletrhem. Četla jsem ukázku a dost se u ní bavila. To je tak, když se sejde mladý biolog (autor), pár velikánů s Darwinem v čele, a debatují za pomoci přítelkyně whisky o evoluci. Zábavná a zároveň poučná. Taková by v mých představách měla být. Snad mě nezklame. :)


A co vy? Znáte tyhle dvě díla? Byli jste na SK? A co jste si v poslední době koupili za knížky? Ať už tam, nebo kdekoliv jinde. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.