Opožděný vánoční dárek :)

Můj vánoční dárek pro Chensie (jak jinak než knižní) jste si už mohli prohlédnout tady. Kam se ale poděl dárek pro Wish??? Je snad Chensie lakomá? Doufám, že tenhle článek nebude číst, jinak by mi po zbytek roku hrozila šikana. :D Na dárek jsem si jednoduše musela počkat až do jara. A nebylo to proto, že Chensie bydlí na konci světa, kam ještě nezavítaly poštovní služby, i když všichni víme, že někdy by bylo rychlejší, kdybychom si balíky doručovali sami. :D

Jednoduše jsem musela počkat, až můj dárek vytisknou. Měla jsem totiž přeobjednanou knížku, která spatřila světlo světa teprve v březnu. Jednalo se o Příběhy (z) ulice. Před loňskými Vánocemi jsem narazila na projekt Příběh (z) ulice na stránkách HITHIT, díky kterým můžete na svůj kreativní nápad získat finanční prostředky. Samozřejmě, pokud lidi dostatečně zaujmete a oni se rozhodnout vás určitou částkou podpořit. 

Projekt, který má na svědomí Petr Freimann, se uskutečnit podařilo a já jsem moc ráda, že jsem na něm mohla podílet, i když prostřednictvím Chensiiny peněženky. :D  Díky všem, kteří přispěli (minimálně padesát korun z každého výtisku šlo na konkrétního houmíka... až pojedu do Prahy, určitě nějakého podaruju), se knížka dočkala svého vydání a teď už si ji můžete pořídit i v kamenných prodejnách Neoluxoru nebo na knižních e-shopech. Objednat si ji můžete také na oficiálních stránkách Bezpřístřešníků

Na křtu knihy a zároveň benefičním koncertu, kterého jsem se bohužel jakožto "nepražačka" nemohla zúčastnit, se podařilo vybrat téměř 8 tisíc, které putovaly do fondu pro bezpřístřešníky. 

Petr Freimann: Příběhy (z) ulice
Vytiskl: Finidr, s. r. o. 
Rok vydání: 2016
Počet stran: 302
Vazba: vázaná

Působivé ilustrace jsou prací Lenky Deutschové.


Anotace:
Známe je všichni. Postávajíc před sámoškou, sedí v tramvaji, leží v parku. Ale známe je? První kniha, která představuje padesát příběhů psaných rukou terénního pracovníka vnáší trochu světla do šedi, která tuhle partu kočovníků života obklopuje. Dozvíte se víc o nich, ale i o nás a o tom, jak se jim v lecčems podobáme. Dva světy, jedni lidé. Poznejte svět bezpřístřešníků. V teple domova a s papučemi na nohou.


O autorovi:
Petr se v neziskovém sektoru pohybuje od roku 2011. Pracoval pro Armádu spásy, pracuje pro Rubikon, spolupracuje s Nadějí a řadou dalších organizací, které pomáhají lidem bez domova. Petr Freimann jako terénní pracovník poznal bezpřístřešníky při své práci důkladně. A jejich osudy přenesl do Příběhu (z) ulice.




Na závěr snad jen... nedívejte se na lidi bez domova skrz prsty, neodsuzujte a neházejte je všechny do jednoho pytle. Neznáte jejich osudy a nikdy nevíte, kdy se na "té druhé straně" můžete ocitnout vy sami. Jednoduše nikdy neříkejte nikdy. Od pádu na dno je to většinou jen pár kroků... A pokud vás projekt zaujal, sdílejte ho, nebo ho podpořte koupí knížky. 


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.