"Odvážné" citáty

JAK JSEM SEBRALA ODVAHU


Pár citátů o životě, které mě zaujaly z druhé knihy autorky Šťastného blogu.


Úryvek


Recenze



„Pořád jsme v očekávání něčeho, co teprve přijde. Stále jen odpočítáváme dny do nejbližšího víkendu, který si následně necháme zkazit chmurami z toho, že za chvíli skončí."


„Zjistila jsem, že právě věci, které bych "nikdy" neudělala, jsou často těmi, které posouvají hranice mého světa. Dostávají mě tam, kam jsem si myslela, že se nikdy nemůžu dostat, a pomáhají mi podívat se na můj dosavadní život z nové perspektivy."


„Čím jsem dospělejší, tím je pro mě snadnější vyhýbat se věcem, které neumím a pro jistotu je nechci ani zkoušet. Pokud ale budeme navždycky dělat jenom to, co už umíme, dostaneme se jenom tam, kde jsme už byli."


Autor: TOMÁŠ DAVID

„Nestíhání je ta společensky nejpřijatelnější výmluva, hned po nějaké hnusné nakažlivé nemoci. Vlastně ne, nestíhání je ještě lepší, protože tím zároveň dáváte najevo, jak jste někde jinde potřební a nepostradatelní. Kdo na vás nemá čas, ten je asi hrozně důležitý a určitě vede (někde jinde a s někým jiným) nesmírně naplněný a zajímavý život."


„Na cizích lidech je zajímavé, jak rádi a ochotně je strčíme do nějaké škatulky, kterou pak už jenom velmi neochotně měníme."


„Opravdu miluju plánování. Seznamy úkolů vnášejí do mého světa řád, který mi pomáhá nezbláznit se, a plánování večírků a výletů je pro mě způsob, jak se na ně těšit, a prodloužit tak radost z nich na týdny dopředu."


„Zmeškat něco hodně exkluzivního, dechberoucího a zdánlivě neopakovatelného může být docela radostné, když se k tomu člověk rozhodne ze správných důvodů."


„Podstata šťastné náhody je v tom, že přichází nečekaně. Abychom si ji vůbec všimli, musíme být schopni odbočit někam jinam, než kam jsme původně měli namířeno."

Autor: TOMÁŠ DAVID

„Každý den je dost dobrý k tomu, abychom sebrali odvahu přestat se strachovat budoucího nedostatku a začali žít štědře a velkoryse."


„Perfekcionismus není o skutečném zlepšování sebe samé. Ve skutečnosti jde jenom o to, získat uznání ostatních. Je to snaha nedělat chyby, což člověku snadno zabrání v tom, aby vyzkoušel něco nového, co ještě neumí nebo co mu nedejbože nejde."


„Dovolit si prožívat radost chce svým způsobem odvahu. Radost je ze své podstaty pomíjivá. "Mít radost" je vlastně nesmysl, radost nikdy nemůžeme "mít", můžeme ji jen na chvilku zachytit. Prožívat radost znamená zastavit se v přítomném okamžiku a být v něm, i když víme, že nepotrvá napořád, že ho brzy zase ztratíme. Radovat se teď a tady, třeba jenom na chvíli, je jediný způsob, jak pustit radost do svého života."


„Z drobných nesnázích se můžeme - skoro - radovat, pokud jsou součástí něčeho většího a lepšího, co jsme si sami vybrali a co za to stojí."



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.