Recenze: VĚZENÍ (Robert Muchamore)

Brutální třetí mise s Jamesem Adamsem!


„Je to tvrdý, ale cherubové jsou tvrdší.“



    


Anotace: 
Podle amerického práva mohou děti, souzené za zvlášť těžké zločiny, dostat stejný trest jako dospělí. Dvě stě osmdesát těchto dětí žije ve vězení Arizon Max ve vyprahlé arizonské poušti. Na jedné z nejnebezpečnějších misí jednotky Cherub nastoupí dvanáctiletý agent James Adams pod falešným jménem do vězení, kde se má spřátelit s jedním z chovanců a pak ho dostat ven... 

Nakladatelství: BB art
Rok vydání: 2008
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Ze série: Cherub (3)
Orig. název: Maximum Security


    



Třetí díl ze série CHERUB je napěchovaný dobrodružstvím, napětím a drastickými okamžiky, které čtenáře občas i připraví o dech. 

Je pravda, že jsem bez přestávky přečetla všechny tři díly a stále jsem nadšená. Obvykle to u mě přestane, nebo přejdu na jinou knihu či se mě dotkne tzv. Antičtecí blok a já prostě číst dál nemohu. Ale tady nic víc než touha po dalších větách z mise nebyla... :o) Beru to jako důkaz, že autor ví, co dělá a psát rozhodně umí. Jeho knihy jsou velice čtivé a zajímavé tím nejlepším způsobem. 

Vězení je z pohledu dvou sourozenců - Našeho hlavního hrdiny Jamese, kterého čtenář zná z předchozích dvou dílů. A jeho mladší sestry Lauren, která právě dokončuje výcvk na dětského agenta. 

Z počátku mě více lákal pohled Jamese. Na Lauren jsem nebyla zvyklá, ale už při druhém jejím pohledu mě to chytilo a se zatajeným dechem jsem čekala, jak jí zkoušky dopadnou. 

James je tentokrát na misi, která mi přijde opravdu nebezpečná. Autor vylíčil jeho pobyt ve vězení opravdu drasticky a téměř nic nevynechal. Čtení, které vyvolá pocit opravdovosti, mě trochu zaskočilo a já litovala spolu s Jamesem některé vězeňské případy, děsila se toho, co ho v nápravném zařízení může potkat a děsila se případného konce, který by mě nepotěšil. Na rozdíl od těch předchozích je tato mise opravdu neskutečně nebezpečná a čtenář to při čtení pociťuje, to je opravdu skvělé. 

Dave se usmál. „Den před misí mě taky vždycky berou nervy. Byl jsi někdy na horský dráze?“
„Párkrát,“ přikývl James.
„Mise jsou jako horský dráhy. Znáš tu chvíli, kdy nasedneš, a pak cvak cvak cvak stoupáš na ten vrchol? A v duchu si říkáš: U čerta, proč já do toho vlastně šel? Ale když jízda skončí, vysedneš a nadšením jsi úplně opilý. Nejradši by ses běžel ihned postavit na konec fronty, aby sis to zopáknul.“

Číst tento román bylo jako nasednout na tu zmiňovanou horskou dráhu. Byla to vážně jízda! 

Setkáváme se s novými postavami. Opět neskutečné množství, ale vůbec jsem se v tom neztrácela a to jsem obvykle čtenář, který se zapomíná nebo se v postavách ztrácí, ale autor to napsal natolik přehledně, že ani já jsem s tím neměla problém a to už je co říct. :o))

Co mi trochu nesedělo byla Lauren, která se do této děsuplné mise dostala, ačkoliv byla chvíli po výcviku. Autor z ní udělal takového malého supermana, ale jelikož to nepřeháněl a Lauren si moc nevyskakovala, tak to děj nijak nepokazilo. 

Další postava, která se mi vryla pod kůži, byl Curtis. Kolem něj je spousta psychologických náznaků a autor se pokoušel poukázat na jeho psychické problémy a myslím, že se mu to i dařilo. 

Obávám se, že tato naprosto úžasná a drsná četba z vězeňského prostředí, kde probíhá hrůzná šikana, jak psychická, tak i fyzická, není pro každého.  Já osobně jsem se opravdu začetla a s Jamesem prožívala úplně všechno, takže to na mě dokonale zapůsobilo. 

Zprvu mě opravdu překvapilo, že tuto knihu řadí mezi Thrillery, když první díl byl žánru Pro děti a mládež založen mezi dobrodružné romány. Ale po přečtení se ničemu nedivím. Tohle bych jako čtení dětem rozhodně nedala, i na mě to zapůsobilo silně tím nejlepším způsobem a to mi není pět. :o))

Pokud to shrnu, třetí díl byl podle mého ještě lepší, než ty dva předchozí a prozatím každý z nich měl něco do sebe a byl originální svým vlastním způsobem a přesto autor zůstal sám sebou a neodklonil se od Jamese, Cherubu a oblíbených akcí. Pokud to takhle půjde dál, CHERUB se zřejmě zařadí mezi další mé oblíbené série, bez kterých má knihovna existovat nemůže. :o)

Knižní obálka: 
Opět, stejně jako u předchozích dvou dílů, se mi mnohem víc líbí česká verze, než originální či zahraniční obálky. Víc mi to připomíná hlavního hrdinu Jamese Adamse, kolem kterého se děj točí. 


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.