Knihy a hudba I.

Posloucháte při čtení hudbu? A pokud jo, tak jakou? Nějakou tematickou, která se k dané knize (případně jednotlivým scénám) hodí, nebo jednoduše zapnete svůj playlist a při největší romantice posloucháte třeba Cannibal Corpse? Ano, uznávám, že vnímání samotné romantiky a věcí okolo by bylo na samostatnou debatu. :)

Některé knížky nám to "usnadňují" tím, že během jejich děje narazíme na různé hudební odkazy, díky kterým pak příběh můžeme prožívat ještě autentičtěji. V tomto případě by se dala zmínit trilogie Fifty Shades of Grey, která je seznamem songů a vážné hudby dost napěchovaná. A možná to je na ní také to nejkvalitnější... Ehm, ale to už zase odbíhám. U ságy Stmívání jsem se dokonce setkala se seznamem písní, které autorka během psaní poslouchala. To jistě fanoušky nakopne i k prozkoumávání neznámých vod, díky kterému se buď snaží přiblížit samotné autorce nebo svým papírovým idolům.

Já za sebe můžu říct, že pravidelně u čtení hudbu neposlouchám. Mohla bych i říct, že mě to do jistý míry ruší. Čas od času se ale stane, že (ani nevím vlastně jak a proč) si nějakou hudbu pustím. Tedy přesněji řečeno jednu písničku, kterou pak jedu pořád dokola. Nevím, jak na tu danou písničku přijdu ani jak si ji vlastně pro tu danou knížku vyberu. Faktem ale zůstává, že i dlouho po přečtení ve mně ten pocit zůstává a ten daný song je pro mě už nezvratitelně spojen s určitým příběhem. 

Nutno podotknout, že většinou se jedná o příběhy pro mě nějak emotivní, které se pro mě ve spojení s danou hudbou stávají přímo vysilujícím ždímačem. Když na vaše smysl působí dvě díla zároveň, která se tak skvěle doplňují, je to opravdu zabírák na emoce. :) Je to takové moje (někdy dobrovolné, někdy ne) mučení. A musím se přiznat, že občas se toho až obávám, protože některé knihy mě dokáží naprosto rozsekat (tím spíše ve spojitosti s hudbou). A pak že je čtení činnost, která odbourává stres. :D

A proto vlastně vzniká tento typ článků. Ráda bych se v něm s vámi postupně dělila o dvojice "kniha - hudba", které jsem si při čtení vytvořila (nebo se ony vytvořily samy?) a třeba vás tak nalákala na čtení nebo poslech. Případně obojí dohromady. :)

Marta v roce vetřelce 

(Petra Soukupová) 

+

Video games 

(Lana del Rey)



***


Moře klidu 

(Katja Millay)


+

Hold On to You 

(Griffin Peterson)



***

Archerův hlas 

(Mia Sheridan)



+

Wake up

(EDEN)




...a ještě (výjimka potvrzující pravidlo)

PTSD

(Yoe Mase)



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.