Recenze: AKADEMIE EVERNIGHT (Claudia Gray)

Evernight plný tajemství


„Pusťte ji!“
„Odejdete odsud!“
„Ustupte, nebo zemřete. Neexistuje jiné řešení.“
„Jestli se jí pokusíte ublížit −“
„Bianco? Bianco!“



Anotace: 
Bianca chce utéct z domova. Rodiče ji odvezli z městečka, kde žila celý dosavadní život, a zapsali ji na akademii Evernight, strašidelnou internátní školu, kam chodí studenti, kteří jsou až příliš dokonalí: krásní, bohatí a bezohlední. Bianca ví, že mezi ně nezapadne.
Potom pozná Lucase. Je jiný než ostatní, neuznává snobská školní pravidla a dokáže se svým bezohledným spolužákům postavit. Přestože Lucas Biancu varuje sám před sebou, vzniká mezi nimi pouto, kterému ani jeden z nich nedokáže vzdorovat. Bianka by dala v sázku vše, jen aby mohla být s Lucasem, ale temná tajemství jsou nevyhnutelně předurčena k tomu, aby je od sebe odtrhla… a otřásla vším, v co Bianca až dosud věřila.

Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2010
Žánr: Sci-fi a fantasy, Romány
Ze série: Evernight (1)
Orig. název: Evernight
Počet stran: 319



První polovinu knihy jsem si byla jistá, že ta temnota sálá úplně odjinud. Všechno byla realita a tajemno ke mně dosahovalo skrze nahodilé věty. Hodně jsem nad nimi přemýšlela a líbilo se mi, jak pomaličku a tajuplně se ke mně vkrádal svět, který autorka připravila. Hrozně jsem se těšila, až objevím ta tajemství a zatím jsem si užívala s hlavní hrdinkou Biancou pobyt na Evernightu.

Druhá polovina se přehoupla. Prostě jsem četla běžnou knihu a najednou jsem měla pocit, že čtu vzhůru nohama, protože se svět v knize úplně obrátil. Vyvedlo mě to z míry a chvíli jsem tápala, co se vlastně děje a jestli se mi to líbí, ale nakonec... Ano, líbí se mi to. Ten převrat byl naprosto unikátní, ale časem mi začalo připadat, že autorka tak trochu bruslí a občas ani neví, co píše... Což bylo na škodu. 

Musím však uznat, že kniha je opravdu čtivá. Ani jsem se nenadála, jak to krásně odsejpalo. 

Bianca je outsider. Je to moc milá holka, vychází s rodiči. Nemá skoro žádné pubertální výstřelky, takže je taková, že neurazí, ale ani moc nezaujme.

Lucas je namísto toho plný tajemství. Ale musím uznat, že mě víc lákal Balthazar, který mě zaujal svým jménem i vystupováním. Lucas působí jako rváč, občas dost vylítne a je zvláštní. Outsider, který dokáže to břemeno nést se vší grácií. Má charakter, autorka ho vystihla opravdu výstižně. :o)

Celým druhým dějstvím hýbe tajemství, které Bianca má. První část ovládalo spíše tajemství, které měl Lucas. Což bylo zajímavě spojeno dohromady. Líbilo se mi to. 

Postupem času narůstá tajuplnost kolem Raquel, která je sama o sobě zvláštní a nutí to číst dál. 

V některých částech má nedorazy, což mi hodně vadilo. Autorka na pár věcí zapomněla, a celkem důležitých. Čím víc jsem četla, tím více mi to připadalo, že v tom autorka občas plave... Ale to se dá považovat za jedinou slabou stránku knihy, protože jinak se mi četba moc líbila. Místy byla opravdu okouzlující, když upíří vzpomínali na staré časy tím nejlepším způsobem. Opravdu mě to vtáhlo do děje a dalo mi to pocit, že staří skutečně jsou. Místy byla kniha zábavná, pak nastal čas pro romantiku a mimo to se celou školou vznášelo napětí a tajemství. 

Když jsem šla číst tuto knihu, byla jsem celkem pesimistická a mnoho jsem od toho nečekala. Ale příjemně jsem byla překvapená. Odpočinková četba o upírech s romantikou a tajemstvími... Tím si opravdu den či dva nezkazíte. ,o)

Co se týče obálek, tak se mi docela líbí. Nejsou špatné, viděla jsem už mnohem mnohem horší. Takže mi přijdou celkem zajímavé a hodí se stylem i ke knize.



Další knihy ze série: 


   


 



A přidávám jako zajímavost povedený knižní trailer ,o)






Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.