Recenze: MEZI ZRNKY KÁVY (Cleo Coyle)


Detektivka s příchutí kávového odvaru




Anotace:
Clare Cosiová provozovala historickou kavárnu Village Blend, dokud se nerozhodla pro nudnější život v blízkosti tichých pastvin. Po deseti letech se vrací znovu do kavárny, radost jí však vydrží jen do té doby, než najde svého asistenta v bezvědomí ve skladu. Všude kolem jsou rozsypaná kávová zrnka. Policie přijede na místo, aby případ prošetřila, když však nenajde známky násilného vniknutí ani cizího zavinění, považuje vše za nešťastnou nehodu. Případ je uzavřen. Ale Clare o tom není přesvědčená. Po odjezdu policie se jí hlavou honí neodbytné myšlenky. Například proč byl odpadkový koš na jiném místě? Jestliže toto nebyla nehoda, hrozí Clare nebezpečí? A... jsou všichni detektivové takoví fešáci? 


První díl ze série nazvané Coffee House Mystery (u nás byly zatím přeloženy jen první dva a ani bych se nedivila, kdyby další už přeloženy nebyly).

Řekla bych, že knihu víc než cokoliv jiného vystihuje právě poslední věta v anotaci. Hlavní hrdinka vnitřně tak trochu osciluje mezi přitažlivým detektivem a svým ex-manželem. A jelikož už deset let žije jako jeptiška, dokážete si jistě představit, co to s ní asi dělá. :)

Nemá smysl chodit kolem horké kaše. Kdo čeká krimi román, nedočká se. Pokud očekáváte napětí, vygradované situace a mrazivou atmosféru, poohlédněte se po nějakém severském autorovi (je jich jak hub po dešti). Mezi zrnky kávy bych spíš přirovnala k odpočinkové četbě seznamující s jednotlivými postavami nadcházející série, řešící vztahové a pracovní otázky okolo kavárny Village Blend a jako bonus se tu objevuje jakási detektivní zápletka, která není ničím zajímavá (alespoň pro mě nebyla).

Hned na úvod nám autorka prozradí pohlaví neznámého pachatele, takže pokusy hlavní hrdinky o vyšetřování na vlastní pěst a její podezírání opačného pohlaví, než jaké bylo zmíněno na prvních stránkách, vychází úplně naprázdno. Tu a tam jsem měla pocit drobných nelogičností v ději a nepřidával tomu ani překlad, který není nikterak závratný. 

Přesto se kniha čte lehce a rychle. Postavy jsou vcelku sympatické a vyloženě mi tam nikdo nevadil. Věci se dají celkem rychle domýšlet. Musíte se také připravit na to, že se tam prakticky 2/3 knihy téměř nic neděje. Vše se odehraje na posledních asi šedesáti stranách. Hlavního pachatele dokážete usvědčit dřív, než vám to autorka sama potvrdí. Z toho důvodu jsem se musela k dočítání trochu nutit. Nakonec jsem se přece jen dočkala i něčeho navíc, co mi unikalo, i když opět nic, z čeho bych si sedla na zadek.

K této knize jsem přistupovala jako k oddechové četbě a do puntíku jsem dostala přesně to, co jsem očekávala. Odpočinula jsem si u ní. Nic jsem si z ní neodnesla (až na pár poznatků ze světa kávy a její přípravy, který pravděpodobně nikdy nevyužiji, protože jsem je zapomněla v momentě, kdy jsem je přečetla :D ), ale dala mi jistotu v tom, že mi poskytne uklidňující náruč a špetku tajemství, pokud si budu potřebovat odfrknout od starostí. Druhý díl si přečtu. Třeba bude o chlup lepší.

Mimochodem, navštívit můžete i virtuální kavárnu Village Blend, kterou autorka vytvořila pro své fanoušky.


Cleo Coyle (pseudonym): Mezi zrnky kávy
Název originálu: On What Grounds
Série: The Coffee House Mystery (1.)
Nakladatelství: MOBA
Rok vydání: 2013
Počet stran: 288
Vazba: vázaná


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.